5 złotych zasad zdrowej diety – sprawdź, czy je stosujesz!

0
28

W ostatnich latach coraz więcej osób stara się stosować zdrową dietę. Na czym ona polega? Przedstawiamy 5 złotych zasad, którymi warto się kierować, komponując codzienny jadłospis.

1. Mniej, a częściej

Osoby prowadzące aktywny tryb życia szybko dostrzegają, że nieregularne spożywanie posiłków przyczynia się do spadku energii. Podobnie osoby stosujące dietę redukcyjną nie powinny pozwalać sobie na rezygnację z niektórych posiłków. Niezależnie od celu, jaki sobie stawiasz, spożywaj kilka mniejszych posiłków w ciągu doby (np. 5 lub 4). Dzięki temu będziesz mieć więcej energii w ciągu całego dnia. Nie jest więc prawdą, że śniadanie powinno być szczególnie kaloryczne, podobnie jak mitem jest, że warto rezygnować z kolacji.

2. Wartość energetyczna dostosowana do trybu życia

Stosując zasadę kilku posiłków dziennie należy zwracać uwagę na ich kaloryczność. Tę każdy powinien dostosować do własnego trybu życia. Osoby szczególnie aktywne mogą potrzebować nawet 3000 kalorii dziennie, podczas gdy przy niskiej masie ciała, braku treningów i siedzącej pracy, wystarczy ok. 1500 kalorii. W razie wątpliwości tę kwestię warto skonsultować z dietetykiem.

3. Urozmaicone posiłki

Codzienne posiłki powinny być maksymalnie urozmaicone, aby organizm otrzymał wszystkie niezbędne substancje odżywcze. Jeśli brakuje Ci czasu na samodzielne gotowanie, a mieszkasz w większym mieście, jest proste wyjście z sytuacji. Wystarczy wpisać w internetowej wyszukiwarce hasło „dieta pudełkowa Toruń” czy „catering dietetyczny Warszawa“, aby zamówić zdrową dietę do domu.

4. Unikaj mniej zdrowych składników

Prawidłowe odżywianie to także świadomość potrzeb i ograniczeń własnego organizmu. Oprócz wykluczania z diety takich składników, takich jak tłuszcze trans, duże ilości cukru i soli czy czerwone mięso spożywane w dużych ilościach, warto wziąć pod uwagę także nietolerancje pokarmowe. Wiele osób nie toleruje na przykład glutenu lub laktozy. Na szczęście niejedna dieta pudełkowa w Toruniu pozwala wykluczyć niepożądane składniki z jadłospisu.

5. Uczta dla podniebienia!

Biorąc pod uwagę wszystkie zasady zdrowego żywienia, nie wolno zapominać o tym, aby posiłki były po prostu smaczne. W przeciwnym razie nowe zwyczaje żywieniowe szybko się znudzą. Warto eksperymentować w kuchni, a jeśli brakuje na to czasu, rozwiązaniem będzie sprawdzony catering dietetyczny w Warszawie lub dowolnym innym mieście.